خواص و مضرات لیمو ترش

جمعه 11 آبان 1397
19:45
مسعود

خواص و مضرات لیمو ترش

خواص و مضرات لیمو ترش , خواص لیمو ترش , مضرات لیمو ترش

خواص و مضرات لیمو ترش

آشنایی با لیمو ترش

لیمو ترش یکی از انواع میوه های درختی است که در دسته بندی مرکبات جای می گیرد. جالب است بدانید که میوه لیمو ترش را اکثرا به خاطر آب این میوه برای تولید آبلیمو پرورش می دهند البته از گوشت و پوست لیمو هم در آشپزی استفاده می شود.

طعم ترش لیمو به خاطر وجود مقادیر غنی از اسید سیتریک است که در آن وجود دارد. ارتفاع درختچه لیمو ترش در شرایط مساعد می تواند به ۴ متر نیز برسد و نکته مهم در مورد این درختچه اینست که فقط در هوای مناطق گرمسیری پرورش می یابد.

نکته جالب در مورد درخت لیمو ترش این است که گل آوری آن مداوم است و می توان آنرا تنها درختی دانست که تقریبا همیشه میوه ، گل و برگ دارد. میوه لیمو ترش بیضی شکل است و بهترین حالت این میوه ( آبدارتر است ) در پایان فصل پاییز و شروع فصل زمستان است.

لیمو ترش میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این میوه ارزشمند را برایتان جمع اوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص لیمو ترش در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص لیمو ترش

پاکسازی صورت از لک های پوستی

آب لیمو ترش فواید بسیار زیادی برای پوست صورت دارد که یکی از این فواید از بین بردن لک های روی پوست صورت است. جالب است بدانید آب لیمو ترش علاوه بر رفع لک ها روی پوست صورت می تواند باعث سفیدتر شدن پوست نیز شود.

برای این منظور و تاثیرگذاری حداکثری روی لک های پوست صورت باید از ماسک آب لیمو ترش استفاده کنید. برای تهیه ماسک لیمو ترش آب یک لیمو ترش تازه را بگیرد ، سپس با یک پنبه یا پارچه تمیز آنرا روی لک های صورت بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

پس از اینکه تمام لک های صورت را با ماسک لیمو ترش ماساژ دادید اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه روی پوست صورت بماند سپس آنرا با آب سرد بشویید. نکته مهم در مورد این ماسک این است که پس از استفاده از آب لیمو ترش روی پوست صورت نباید از منزل خارج شوید و به هیچ وجه نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

رژیم لاغری و کاهش وزن

لیمو ترش به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته می شود. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی می شود. همچنین برای لاغری و کاهش وزن می توانید از معجون آب لیمو ترش و عسل استفاده کنید.

برای تهیه معجون لیمو ترش و عسل ۱ لیوان آب ولرم را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید. معجون عسل و آبلیمو را باید به صورت ناشتا مصرف کنید. این معجون برای لاغری بسیار تاثیرگذار است.

جوان سازی پوست و ضد چین و چروک

رادیکال های آزاد تاثیرگذارین عامل روی پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست هستند. رادیکال های آزاد باعث کاهش یافتن تولید مجدد سلول های پوستی می شوند و به این ترتیب پوست را پیر می کنند. بزرگترین دشمن رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها هستند.

لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث کنترل رادیکال های آزاد مخرب می شوند و در نتیجه باعث بالا رفتن ظرفیت بازسازی سلول ها می شوند. برای سلامت و جوان سازی پوست به طور مرتب آب لیمو ترش تازه مصرف کنید.

پاکسازی کبد از سموم

یکی از خواص لیمو ترش این است که می تواند به دفع سموم موجود در کبد کمک کند. برای پاکسازی سموم از کبد به مایع صفرا نیاز است. لیمو ترش سرشار از اسید سیتریک است که باعث افزایش تولید مایع صفرا در بدن می شود و در نتیجه به پاکسازی کبد کمک می کند.



[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]