طرز تهیه خورش کنگر

دوشنبه 19 آذر 1397
18:36
مسعود

طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه خورش کنگر , خورش کنگر , خورشت کنگر , o va k'v , khoresh kangar

خورش کنگر

خورش کنگر یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک خورشت فصلی شناخت می شود. خورش کنگر علاوه بر اینکه طعم و عطر بسیار خوبی دارد به دلیل وجود کنگر فواید بسیار زیادی هم برای بدن دارد.

کنگر خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص کنگر می توان به تقویت قلب ، نیرو بخش ، اشتها آور ، تقویت دستگاه گوارش و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد.

خورشت کنگر به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت کنگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش کنگر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش کنگر

  • کنگره ۶۰۰ گرم

  • نعنا ۵۰ گرم

  • جعفری ۱۵۰ گرم

  • پیاز متوسط ۲ عدد

  • لیمو عمانی ۲ عدد

  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

  • روغن مایع به اندازه کافی

  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه خورش کنگر

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. کمی صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی ادامه دهید که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در همین حین گوشت را پس از شست و شو به صورت خورشتی ( مانند خورشت قورمه سبزی) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

مخلوط گوشت و پیاز را به خوبی تفت دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در مرحله بعدی کنگر را پس از تمیز کردن بشویید و آبکشی کنید سپس به اندازه دلخواه خرد کنید.

در ادامه نعنا و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد کنگر را به همراه نعنا و جعفری داخل تابه بریزید و تفت دهید.

پس از اینکه سبزیجات را کمی سرخ کردید آنها از روی حرارت کنار بگذارید. در مرحله بعد پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط کنگر ، نعنا و جعفری سرخ شده را به قابلمه خورشت اضافه کنید. در مرحله بعدی لیمو عمانی ها را با یک چنگال سوراخ کنید.

سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود. یک ساعت مانده به پایان پخت خورش ، لیمو عمانی ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد.

در پایان پخت خورش طعم آنرا بچشید و در صورتی که طعم ترش آن کم بود می توانید مقداری آبغوره یا آبلیمو به آن اضافه کنید. پس اینکه خورش به خوبی روغن انداخت و به طور کامل آماده شد آن را به همراه برنج سرو کنید.


[ بازدید : 194 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]