خواص و مضرات عناب

پنجشنبه 10 آبان 1397
10:50
مسعود

خواص و مضرات عناب

خواص و مضرات عناب , خواص عناب , مضرات عناب

خواض و مضرات عناب

آشنایی با عناب

عناب درختچه ای است با برگ های کوچک و سبز رنگ که بومی مناطق گرمسیر است. البته اینکه می گوییم درختچه به این منظور نیست که ارتفاع کمی دارد و جالب است بدانید ارتفاع این درختچه به طور متوسط ۱۰ متر است. عناب به نام های خرمای قرمز و خرمای چینی نیز شهرت دارد.

میوه عناب در زمانی که هنوز نرسیده است سبز رنگ است و شباهت زیادی به زیتون دارد. این میوه که خواص درمانی بسیاری دارد پس از رسیدن ۲ تا ۳ سانتی متر طول دارد و به رنگ نارنجی تند مایل به قرمز در می آید و پوستش کمی چروک بر می دارد.

میوه عناب مانند خرما یک هسته دراز و باریک دارد و در فصل پاییز به طور کامل می رسد. جالب است بدانید در کشورهایی مثل چین و کره از عناب برای کاهش اضطراب استفاده می کنند. در طب سنتی عناب به عنوان یک آرامبخش محسوب می شود.

عناب میوه پر فایده ای و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص در یک مقاله نمی گنجد. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص عناب در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص عناب

جوان سازی پوست و خاصیت ضد پیری

عناب حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث می شوند رادیکال های آزاد مخرب که باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند کنترل شوند. به همین جهت عناب به عنوان یک دارو ضد پیری شناخته می شود و در نتیجه باعث شادابی و جوانی پوست می شود. علاوه بر این عناب باعث می شود پوست سفت تر و زیباتر شود.

درمان جوش صورت و آکنه

عناب سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که برای سلامت پوست ضروری هستند. آنتی اکسیدان های موجود در عناب می توانند به راحتی التهابات پوستی مانند جوش و آکنه را درمان کنند. برای این منظور باید از آب یا عصاره عناب به صورت ماسک روی پوست استفاده کنید.

پاکسازی و سم زدایی خون

عناب می تواند برای تصفیه خون و دفع سموم از خون بسیار مفید عمل کند. ساپونین ها و آلکالوئیدهای موجود در عناب می توانند به پاکسازی خون و دفع سم های موجود در بدن کمک شایانی کنند. عناب با تصفیه و پاکسازی خون می تواند باعث پیگشیری از خیلی بیماری ها در بدن شود.


[ بازدید : 175 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]