خواص و مضرات انگور

دوشنبه 7 آبان 1397
18:29
مسعود

خواص و مضرات انگور

خواص انگور , مضرات انگور

خواص و مضرات انگور

آشنایی با انگور

انگور مهم ترین و شناخته شده ترین میوه از درختان خانواده انگورسانان است. جالب است بدانید که در خانواده انگورسانان بیش از ۶۰۰ گونه متفاوت وجود دارد. درخت انگور به صورت بوته ای و رونده است که مو نامیده می شود.

درخت مو یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که توسط انسان اهلی و کاشته شد. جالب است بدانید در سطح جهان بیش از ۲۰ هزار نوع انگور مختلف وجود دارد. میوه های انگور به دو نوع دانه دار و بدون دانه تقسیم می شوند.

انگور رنگ های متنوعی دارد و بیشتر گونه های آن به رنگ های قرمز ، زرد ، سیاه و سبز هستند. جالب است بدانید که کشور عزیزمان ایران دهمین تولید انگور در کل دنیاست. شهر ملایر به عنوان شهر جهانی انگور معروف است.

برای نگهداری بیشتر انگور بهتر است آنرا در زمان مصرف بشویید زیرا اگر آنرا به صورت یکجا بشویید و داخل یخچال قرار دهید زودتر خراب می شود. اگر گرد و غبار اصلی انگور روی آن بماند مدت بیشتری قابل نگهداری است.

خواص انگور

رفع لک های روی پوست صورت با انگور

تحقیقات نشان داده است که انگور می تواند به رفع و درمان لک های روی پوست صورت کمک شایانی کند. آب انگور منبع مناسبی از پلی فنل ها می باشد ، به همین جهت انگور می تواند در رفع و درمان لک های روی پوست مفید باشد.

برای رفع لک های پوست ابتدا آب انگور را بگیرید و صاف کنید سپس به آرامی روی پوست صورت و محل لک ها ماساژ دهید ، سپس اجازه دهید آب انگور روی پوست صورت خشک شود. در پایان آب انگور خشک شده روی پوست صورت را با آب سرد بشویید.

درمان شوره سر با انگور

برای درمان شوره سر باید از انگور سیاه استفاده کنید. انگور سیاه حاوی مقادیر سرشاری از ویتامین E و آنتی اکسیدان های قوی است و به همین جهت می تواند در درمان و رفع شوره سر مفید باشد. آب انگور سیاه علاوه بر رفع شوره سر می تواند باعث رفع خارش سر نیز شود.

پیشگیری از سرماخوردگی

خوردن انگور در زمان سرماخوردگی توصیه نمی شود و ممکن است برای فرد بیمار مشکلاتی ایجاد کند. اما به دلیل وجود مقادیر غنی از ویتامین های A ، C و K در انگور می توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن از آن استفاده کنید.

مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی

جالب است بدانید انگور می تواند مانند یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی از پوست دست و صورت محافظت کند. عصاره دانه انگور منبع غنی از ویتامین E است و به دلیل وجود این ویتامین انگور به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته می شود.

فواید انگور برای کبد و کبد چرب

انگور قرمز برای کبد بسیار مفید است و می تواند باعث پاکسازی کبد از سموم شود. انگور قرمز به عنوان یک دیورتیک قوی و طبیعی عمل می کند و به بهبود عملکرد کبد کمک شایانی می کند. ضمن اینکه مصرف انگور قرمز برای درمان کبد چرب نیز مثمر ثمر است.

تقویت و درمان ریزش مو با انگور

جالب است بدانید انگور برای رفع ریزش مو و تقویت مو نیز بسیار مفید عمل می کند. انگور و روغن هسته انگور حاوی منبع مناسبی از اسید لینولئیک هستند که این اسید باعث می شود فولیکول های مو تقویت شوند و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.


[ بازدید : 186 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]